Neica daca iti sunt draga, ....imprumuta-te la CAR

    Azi se implinesc 101 ani de la nasterea Mariei Tanase si am omagiat-o in felul meu, o ascult  cantand. Al treilea cantec de pe album - Ia uite-o, zau , ma surprinde si ma duce cu gandul in alta parte.

"Neica daca ti sunt draga / Imprumuta-te la banca/ Si ia-mi rochie de tafta / Si pantofi de catifea"
asa imi canta Maria .

      Ma bufneste rasul. 
      De o saptamana tot fac planuri pentru a merge la Piata de Craciun de la Viena si "neica" meu tot imi zice ca nu avem bani. Pe langa ca sunt indragostita de obiceiurile de Craciun, sunt si  o pofticioasa atrasa de gastronomia traditionala si o mare iubitoare de arta populara, dar "neica" ...nu si nu. Imi cam luasem gandul, dar acum o am pe Maria care m-a sfatuit de bine, daca ii sunt draga, neica poate lua bani cu imprumut. 
     Dar de unde??? Ma informez de dobanda bancilor -MAARE!!! Caut  o banca care sa aiba o dobanda fixa, rate egale si sa nu aiba comisioane.
      Prietena mea Mihaela rade de mine, cica nu s-a inventat asa banca, poate doar daca mi-ar da ea, dar nici ea nu are.
     Noroc cu mama care a venit la o cafea si care o contrazice, ea are fond social  la CAR Euro Credit  si acolo se aplica principiul intrajutorarii financiare, au o dobanda fixa, la rate egale si nici nu percep comisioane. Rade si ne intreaba cum credem noi ca a putut sa mearga anul acesta si la tratament si in Turcia. Ne dam amandoua mai aproape de ea sa aflam mai multe detalii si... constatam ca  e foarte simplu.
     Deoarece dansa este inscrisa de un an si are sub 60 ani, a putut beneficia de Programul National de Intrajutorare Financiara, cu o dobanda de...... 0% pe an.!!!
La auzul dobanzii, Mihaela a scapat ceasca de cafea din mana, iar eu sar sa adun cioburile. 
Mama rade si ne spune ca e cu noroc. 
Care noroc, ripostez eu nervoasa? E serviciul cel bun de cafea.
Lasa mama, ca iti iei altul, asta era deja demodat.
Mihaela socata tot repeta... 0%, 0%, 0%.
Ce ai Mihaela mama? o intreaba mama, temandu-se ca s-a taiat in vreun ciob.
Ce sa aiba, zic eu, si-a luat masina.
Si?? zice mama.
Si-a luat credit de la banca comerciala, nu-ti spun dobanda ca-mi spargi si mata ceasca.

    Si asa a inceput mama sa ne spuna despre Euro Credit:
- ca  functioneaza ca o institutie finaciara nebancara  si casa de ajutor reciproc,
- difera mult de o banca comerciala, deoarece este o asociatie nonprofit,  
- excedentul provenit din dobanzile incasate se repartizeaza membrilor,
- are un rol social.     
  Obiectivul sau principal de activitate este acordarea de imprumuturi prin atragerea, pastrarea  si fructificarea economiilor banesti, in lei, ale membrilor sai, sub forma de fonduri sociale. Aceste fonduri sociale se constituie prin contributiile lunare ale membrilor si sunt utilizate strict pentru acordarea de imprumuturi, iar la incetarea calitatii de membru sunt restituite.
     Astfel ai ca membru cotizant urmatoarele avantaje:
- dobanda la economii fixa si mai mare decat la bancile comerciale;
- economiile sunt garantate de Fondul National de Garantare al Caselor de Ajutor Reciproc
      Exista trei feluri de imprumuturi :
-  Programul National de Intrajutorare Financiara 
-  Imprumut Social
-  Imprumut traditional CAR.
  Ultimele doua sunt doar pentru persoanele cu domiciliul in judetul Dolj, pe cand primul este disponibil pentru toate persoanele din Romania.
  Pe mine m-ar avantaja Imprumutul social rapid, deoarece banii mi-ar trebui in decembrie, iar perioada de depunere este de minim o luna. Daca fac un calcul rapid mi-ar trebui cam 4000 pentru a-mi lua o acadea din Piata de Craciun de la Viena si mi-ar mai trebui 1000 vorba Mariei pentru o rochie si niste pantofi. De rambursat as pune 4 luni, ca de ...vine pe urma concediul. 
    Va las sa cititi singuri conditiile la fiecare fel de imprumut si sa va alegeti ce anume v-ar avantaja, ............. a venit "neica" acasa si trebuie sa-i cant o melodie.

Neica daca iti sunt draga.............imprumuta-te la CAR
Si ia-mi o acadea
Din piata de la Viena. 




Etichete: , , , ,