Oaza mea verde de inspiratie orientala

       A venit primavara!!!


   Dupa lunile de iarna petrecute mai mult in interiorul casei in sfarsit vremea este frumoasa si ma pot bucura de soare petrecand cat mai mult timp in aer liber. Deoarece nu am o casa la curte, nici gradina generoasa pe acoperisul blocului, ma limitez ca multi altii la un balcon. Fiind locuitor intr-un oras ambitiile mele home deco sunt mult mai mari decat apartamentul meu si ca multi altii ma confrunt cu un spatiu limitat, pe care incerc sa-l impart astfel incat sa fie multifunctional pastrand totodata si o linie moderna. 
  Balconul meu este un spatiu mic, dar organizat poate sa-mi indeplineasca dorinta unui coltisor verde numai al meu, al unui refugiu unde sa pot citi linistita. Este foarte important pentru mine sa am un loc in casa unde sa ma relaxez, iar dupa o zi de lucru pot sa ma bucur de o carte frumoasa in balconul meu gradina. Ghivecele cu flori minunat colorate transforma jungla de beton in care traim intr-un loc verde si inmiresmat. Este locul ideal al unui apartament de bloc pentru a te bucura de orice moment al zilei sau serii.
  Vreau un fel de gradina de interior, un mod uimitor de a aduce viata si textura  intr-un spatiu inchis. Incerc  sa-mi creez in acest spatiu relativ mic sentimentul de retragere intr-o gradina. Binenteles ca vreau sa-l transform intr-o oaza fara a-mi dezechilibra bugetul si mi-am propus sa ma incadrez in 500 lei. Acestia mi-au ramas din suma  pe care am imprumutat-o de la Provident. Am luat 3000 de lei acum o luna pentru a-ma pregati pentru Paste. Nu-mi inchipuiam ca va fi atat de usor, am primit banii in 48 de ore si nu avut nevoie decat de  doua acte: adeverinta de venit si de resedinta.

  Acum ca am acesti bani ma voi apuca de modernizat balconul. Voi utiliza spatiul la maxim prin utilizarea plantelor de diferite dimensiuni plasate la diferite inaltimi. In colt va ramane lamaiul atragand privirea pe inaltime. Il am de vreo douazeci de ani si ii prieste temperatura, lumina din balcon chiar si pe timpul iernii. In spatele lui vreau sa pun flori colorate si plante cataratoare decorative prin frunzis,  care sa se catare pe o pergola din crengi uscate.
  Pe langa zidul ce contine ferestrele as planta bambus deoarece poate fi plasat in vase inguste (chiar mi-ar ajunge un vas lat de 15 cm), creste foarte repede si ar acoperi partea urata de zidarie fiind un fel de ecran verde, iar daca as deschide  ferestrele tot balconul ar deveni in esenta un spatiu in aer liber. Nu mai spun ca se zice ca aduce noroc si eu am nevoie de asa ceva in cantitati cat mai mari.
  Fereastra de la camera o voi incadra frumos cu trei etajere, o modalitate foarte buna de a crea spatiu pe mai multe planuri fara a sacrifica din el. Aici  imi voi planta o mini gardina de plante aromatice pe care sa le pot folosi in bucatarie. Ma gandisem prima oara sa folosesc o scara veche pe care sa pun scanduri si astfel sa obtin un suport etajat pentru flori, dar am hotarat ca-mi ocupa prea mult spatiu si am renuntat la ea.
  As vrea o intrare atractiva in oaza mea verde asa ca imi voi confectiona un cadru tip arcada din crengi uscate care il voi plasa in dreptul usii. Aici voi planta trandafiri cataratori, iar pana vor creste acestia suficient de mari voi planta iedera sau vita ruseasca, deoarece ele au o crestere rapida si vor acoperi repede arcul.  Voi beneficia de o intrare neobisnuita spre gradina mea tainuita si voi obtine si o atmosfera de basm. 
  Plantele  plasate pe aproape toate laturile imi vor creea sentimentul unei gradini si eu asta urmaresc. In general as planta ceva ce nu are necesita  prea mare ingrijire Voi alege numai recipiente care au drenaj, deoarece  nu as vrea sa se usuce in caz ca as lipsi cateva zile. Imi trebuie plante suculente care sa stocheze apa, plante care pot supravietui in zone mai uscate, plante care sa-mi elibereze oxigenul necesar pe timp de noapte.
Pentru a fi sigura ca nu se vor usca le-as pune si niste rezervoare de lichid pe partea de sus a solului. In locurile ramase libere as planta lavanda, este o planta rezistenta, creste aproape oriunde, arata super si miroase dumnezeiesc.
   Va fi un loc grozav in care sa-mi beau cafeaua de dimineata sau sa ma relaxez seara cu o carte. Pentru aceasta imi trebuie insa ceva mobilier, niste piese cu volum mic, poate un set bistro care sa fie pliabil sau doar ii voi da un strat nou de vopsea mesei mele metalice vechi.
  As alege si o canapea sau o banca confortabila care sa aiba posibilitate de depozitare sub bancheta pentru a economisi din spatiu si pe care s-o sufoc in perini moi. Imi place sa fiu inconjurata de ele si sa le plasez in diferite pozitii atunci cand citesc. Pana voi gasi una la un pret convenabil voi folosi bancheta coltarului din bucatarie. As vrea si un hamac pe care sa-l pot intinde ori de cate ori am chef sa ma rasfat leganandu-ma. Deasupra banchetei as pune un dulapior suspendat pe care sa-l folosesc pe post de biblioteca. Pe jos un covor imi va spori sentimentul de camera in aer liber.
  Pentru iluminare as alege cateva lanterne cu energie solara cu o forma ce ar aduce cu a lampioanelor chinezesti si care sa focalizeze lumina colorata in cateva puncte. As putea sa folosesc chiar sistemul de iluminare pe care-l folosesc la  bradul de Craciun. In plus as imprastia o multime de lumanari pentru a crea o atmosfera romantica. Acestea le pot pune in borcane si sticle pe care le pot picta in diverse culori. 
   Mi-as dori mult un spatiu Zen care sa contina o sursa de apa. O fantana arteziana schimba total atmosfera, inspira liniste si apa care susura aduce cu ea relaxare si stare de bine. In plus reprezinta un obiect decorativ ce creeaza o atmosfera benefica fizicului prin neutralizarea ionilor pozitivi produsi de aparatura din locuinta, dar si spiritului. O astfel de fantana lasa o impresie de modernitate dar si de intoarcere la starea naturala conectandu-ne energetic la natura. As vrea o fantana Feng Shui cu un model chakra, deoarece cele sapte centre de forta reprezinta simboluri ale energiei umane si au rolul de a o capta, aducand in locuinta o atmosfera noua si revigoranta. 
   Am vazut cateva astfel de fantani care se conecteaza pe perete, dar sunt foarte scumpe si nu ma incadrez in buget, asa ca voi incerca un proiect DIY si voi folosi pentru aceasta pompa de apa de la acvariu. Va trebui sa cumpar sau sa refolosesc cateva tevi de Cu pentru a transporta apa de la pompa pana in varful elementului decorativ, iar bazinul de apa il pot face dintr-un lighean vechi sau o galeata mai mica. Ca elemente decorative as alege materiale calde care sa-mi refaca legatura cu natura pana la esenta: piatra sau lemnul.
Niste pietris pentru decorare, un prelungitor si cele cateva fiting-uri  le gasesc usor.

Dupa ce am stabilit ce anume imi doresc pentru balconul meu pot face lista cheltuielilor necesare:
- lumanari- 50 lei
- ghivece de flori - 50 lei
- recipiente pentru drenaj- 20 lei
- set bistro din lemn vopsit in alb- 129 lei Dedeman
- hamac -40 lei Kaufland
- butasi trandafiri - 6x 8,39= 50,34 lei Covera
- fitinguri, teava- 50 lei
- perne decor -5x 9,37 = 46,85lei Dedeman
- seminte de flori -25 lei
- bambus - 30 lei
Total 492 lei

  Desi nu am crezut ca este posibil, se pare ca cei 500 lei de la Provident imi ajung pentru a-mi transforma balconul si chiar daca voi munci putin pana vor fi toate puse la locul lor, satisfactia imi va fi inmiita atunci cand ma voi relaxa in aceasta gradina.
  Incearca si tu mereu sa creezi lucrurile de care ai nevoie, chiar daca nu esti foarte priceput. Daca nu ai banii necesari poti apela la Provident si in scurt timp te poti apuca de ceea ce ti-ai dorit.
Poti apela la un prieten sau un membru al familiei care sa te ajute si astfel veti munci dar va veti si distra, iar lucrurile  create astfel vor avea o valoare materiala mai mica, dar vor fi investite cu valoare sentimentala nepretuita.  
DO IT YOURSELF !

Etichete: