Vegeta around the World





   Sunt un calator culinar. 
   Imi place sa calatoresc si imbunatatirea transportului, timpul liber, mi-au crescut apetitul de a vizita locuri noi, culturi diferite si astfel fac adevarate vacante culinare care-mi implica toate simturile: vedere, miros, gust, atingere si sunet.    Vacanta culinara este un mod ideal de a te cufunda atat in bucataria cat si in cultura destinatiei. Autenticitatea este unul din ingredientele esentiale ale unei calatorii culinare. Este vorba de a descoperi bucataria locala si asta nu inseamna neaparat gourmet sau scump. Poate implica o plimbare printr-o piata plina de viata si o mancare stradala care pot rivaliza cu un restaurant cu stele Michelin. 

   Cand merg intr-o calatorie nu cercetez doar atractiile turistice ci si bucataria, afland despre specialitatile locale. Cele mai bune recomandari mi le-au dat mereu localnicii, ei cunosc cel mai bine orasul sau regiunea si sunt fericiti sa impartaseasca secretele lor cu tine, asa ca intreaba mereu soferii de taxi, personalul hotelului sau al magazinelor si urmeaza-le sfaturile.  Eu asa gasesc mereu mancare buna si o companie placuta. De cele mai multe ori ajung in piata, aici e un festin de culori si arome: flori, fructe, legume, lactate, aduse de cu zori din toata regiunea. Tot aici sunt tot felul de mancaruri si nu cred ca exista ceva mai autentic pentru un loc decat piata.
   Incerc mancarea stradala si ma bucur! Standurile cu mancare de la colt de strada si restaurantele locale populare ne arata sursa mancarurilor tipice si retete foarte variate. Nu imi e teama sa ies din zona mea de confort, comand mancaruri de care nu am auzit sau care nu pot sa le pronunt. Ce se poate intampla?
   Una din doua, ori imi place ori nu, oricum am ce povesti acasa prietenilor. Nu vizitez un loc pentru produsele alimentare, ci sunt acolo pentru a celebra mancarea, pentru ca fiecare cultura tinde sa arate ce are mai bun. Imi iau timp si nu mananc repede chiar daca sunt rupta de foame, ma bucur incet de fiecare inghititura, imi implic simturile, miros aromele tantalice, apreciez texturile delicioase, savurez aromele, imi creez amintiri care sa-mi ramana intiparite pe viata. Ma cufund complet in aceasta experienta, aceste vacante fiind distractive si educative: pun intrebari, imi fac prieteni, cer retete, peste tot gasesti gurmanzi si persoane care apreciaza produsele alimentare si incerc sa reproduc mancaruri delicioase in propria bucatarie acasa.
   Acesta este noul meu proiect "Food around the World" pe care daca voi fi aleasa blogger oficial Vegeta, il voi transforma in "Vegeta around the World". Pentru a vedea impactul Vegetei asupra bucatariei prietenilor mei straini am postat pe Facebook un fel de chestioanar despre mancarea traditionala pe care o prepara cu ajutorul Vegeta.
De Vegeta stie toata lumea, ca drept dovada au fost raspunsurile primite de sase prieteni din patru tari:
Italia, Croatia, Spania si Franta. Toti indragesc Vegeta si este o componenta de baza in bucataria lor. Am sa incep turul meu prin bucataria lumii cu ajutorul lor. Voi alege cate o tara si apoi voi recrea mancaruri traditionale locale si prietenii mei ma vor ajuta cu retete originale si cu sfaturi. Sunt o norocoasa ca am asa prieteni si chiar la sfarsitul aceastei luni voi vizita doi dintre ei in calatoria mea in Toscana. Abia astept sa impart cu voi impresii culinare din tarile europene pe care le-am vizitat sau pe care le voi vizita in curand si impreuna sa recreem aromele si savoarea lor.

Pofta buna! Buon appetito! Smacznego!
Bom apetite! Dober tek! Buen apetito! Iyi iştah! Good ngon miệng! גוט אַפּעטיט! Καλή όρεξη! Добър апетит! 
Hyvä ruokahalu! Bon appétit! Guten Appetit!






Etichete: