Cheia progresului- cultura corporatista bazata pe multumirea oamenilor fie ei clienti, fie angajati


   Exista multe moduri in care poti extinde o afacere. Largeste-ti mereu orizontul - este valabil nu numai la persoane, ci se aplica si la companii, nu te declara multumit ci priveste mereu in viitor, cauta mereu modalitati prin care afacerea sa devina mai puternica, mai stabila. Poti avea o multime de clienti, dar mereu incurajeaza si alte persoane sa incerce produsele, stabileste o relatie cu clientii tai urmarind nivelul lor de multumire si astfel iti poti imbunatati calitatea produsului sau serviciului prestat si ii poti fideliza.
    Cel mai eficient mod in care se poate face publicitate produselor si serviciilor astazi este internetul. Majoritatea oamenilor se afla on-line o buna bucata din zi si potentialii clienti au astfel o cale usoara de a vedea si compara produsele. Un site web bine pus la punct este un atuu formidabil, o sansa de a fi vizibil pentru oricine. Trebuie creata o conexiune sociala in care compania sa fie prezentata ca rezultatul unei culturi organizationale, o cultura corporatista, cu valori morale, o viziune, obiective si care respecta un anumit cod de conduita. Obiective de genul inovare, respect, integritate, excelenta, valoare superioara, performanta, omul potrivit la locul potrivit, cresc increderea in brand. Cine nu-si doreste sa lucreze sau cine nu doreste sa colaboreze cu o companie care vede si altceva in afara de profit si se gandeste si la responsabilitatea sociala sau la durabilitate?
    Orice companie are ca fundament componenta umana si ea contureaza functionarea eficienta si profitabila, creeaza valoarea si o defineste. Situatia ideala este de transpunere a sistemului propriu de valori in sistemul de valori al companiei, un cadru benefic ce poate garanta succesul afacerii.
Eu as insista pe anumite puncte ale Holcim care sa fie prezente in social media:
- Prezentarea oamenilor care lucreza in firma nu neaparat in functii de conducere, ci mai degraba a celor care prin munca lor fizica construiesc produsele sau care presteaza serviciile. Acest lucru sporeste increderea potentialului client, se simte mult mai aproape de companie raportandu-se la alte persoane. 
- Vizualizarea faptul ca angajatii se aliniaza la valorile companiei si impartasesc chiar aceleasi valori si in viata personala, acesta fiind unul din lucrurile care ii face sa-si iubeasca munca. Cand oamenii sunt multumiti la locul de munca sunt si mult mai dispusi sa faca eforturi mai mari pentru a imbunatati activitatea companiei. Este important ca oamenii sa impartasească aceleasi valori cu restul grupului lor social, aceasta poate fi motorul fericirii sau nefericirii la locul de munca. Trecerea printr-o perioada de criza evidentiaza omogenitatea echipei, atunci cand toti colaboreaza si trag impreuna pentru a o depasi. 
- Un sistem de recunoastere prin premii,  apreciere publica, o sarbatorire a valorii. 
- Exemplificarea unor cladiri publice, poduri, etc, executate cu ajutorul produselor Holcim sau care au beneficiat de serviciile acesteia.
  Cel mai important lucru mi se pare aflarea parerii oamenilor atat clienti cat si angajati despre companie, un feedback cu privire la modul in care compania functioneaza, daca reuseste mereu sa indeplineasca valorile pe care le-a promovat. Ei trebuie sa stie ca au un cuvant de spus si sugestiile lor ar putea surprinde placut, altfel peste valorile enuntate ale companiei s-ar putea aduna praful si ar putea exista doar la modul de lozinca. Eu cred ca oamenii au dreptul sa aiba pareri diferite si sa le poata exprima, dialogul, libertatea de exprimare duce la progres. Aceasta inseamna respect!  Pe de alta parte un angajat nemultumit poate evidentia faptul ca valorile organizatiei sunt uneori confuze, practica nu corespunde intotdeauna cu ceea ce este enuntat, faptul ca integritatea, decenta, profesionalismul nu sunt vizibile in practica de zi cu zi sau ca compania a ajuns la un stadiu de automultumire. 
   Succesul unei afaceri depinde de valorile promovate si de oamenii implicati!


Etichete: , , , , ,