Dulceata de usturoi



  Poate din cauza ca se apropie Halloweenul am ales sa fac in #miercureafaracarne o dulceata de usturoi. Sau poate e de vina un raft intreg din supermarket cu tot felul de dulceturi care mai de care mai excentrice: dulceata de hrean, de mustar, de ardei, de ceapa, de usturoi si multe altele de care sincer m-am minunat. Ca sa nu ma las mai prejos m-am hotarat sa fac si eu una din acestea, cea care m-a intrigat cel mai mult. Ideea era interesanta, acum asteptam sa vad si gustul. S-a dovedit a fi atragator, placut, muscator si usor vibrant. Fiind un experiment n-am facut decat doua borcane mititele.
Dulceata de usturoi


Ingrediente:

300 gr catei de usturoi;
300 gr zahar;
100 ml vin alb;
doua tulpini de cimbru.


Mod de realizare:

  Am spalat borcanele si le-am sterilizat in cuptor, pe o foaie de copt. Cateii de usturoi i-am curatat si apoi i-am taiat in bucati mai mici (se pot si zdrobi, dar parca nu are farmec sa mananci pasta). Peste usturoi se pune vinul, jumatate din zahar, cimbrul si se aduce la temperatura de fierbere cand se micsoreaza focul. Se fierbe astfel 15 minute dupa care se adauga restul de zahar, iar dupa aducerea la temperatura de fierbere se mai tine 5 minute, timp in care se amesteca pentru a nu se lipi de fundul oalei. Daca e prea groasa dulceata se mai adauga apa.
  Se pune dulceata in borcanele calde si acestea se aseaza cu fundul in sus pana se racesc. Odata racite se pastreaza intr-un loc intunecat, racoros. 
  Se poate manca simplu pe paine prajita ca orice dulceata, poate fi folosita ca o glazura peste legume la grill sau se poate servi langa o friptura de porc.



In cadrul proiectului "Miercurea fara carne" Brindusa a facut o salata de vinete, iar Daniel  ne pregateste un meniu #cudetoate.

Etichete: , ,