Nu am nevoie de o masina noua! Cu Edotec am navigare, infotainment, confort si siguranta la indemana.



   Miros de scortisoara, vanilie, turta dulce, vin fiert, ornamente de Craciun, colinde cantate de coruri... asa descria la televizor o domnita balaie conceptul Viena Magic Advent.
   Gata, ajunge! Mergem si noi acolo!
  Acum drumul va fi o placere datorita navigatiei auto achizitionate de la Edotec.
  Mai tii minte cum a fost acum doi ani cand am plecat la Targul de Craciun, la Viena? Cum ne-a prins zapada si jumatate de drum am orbecait prin ninsoare, iar creierele noastre au perceput drumul ca o imagine difuza, data in reluare? A fost de parca am fi intrat intr-o bucla de timp si nu mai reuseam sa iesim din ea. Atunci am realizat ca sunt cazuri in care confortul, infotainmentul si siguranta pot deveni prioritati mai mari decat performanta bruta a masinii.
Nu am nevoie de o masina noua!  Prin Edotec am navigare, infotainment, confort si siguranta la indemana.

  Avem un Ford Focus fabricat in 2006 si desi am zis ca o sa-l schimbam dupa 5 ani, uite ca inca nu am reusit. Dupa calatoria la Viena am hotarat ca ne trebuie un sistem de navigatie dedicata. Am pus vietile tuturor in pericol si mi-am sucit capul uitandu-ma la telefon la fiecare cateva minute, in loc sa am un afisaj in plansa de bord, plus copii s-au plictisit ingrozitor.


   Stiu ce o sa-mi zici: De ce sa achizitionez un sistem de navigatie universala daca am smartphone?

1. Siguranta
  Stiu ca smartphonul a ajuns sa revolutioneze modul in care obtinem accesul la informatii, comunicarea, interactiunea cu ceilalti, iar gama de aplicatii pare fara de sfarsit. Are harti, aplicatii de navigatie disponibile gratuit, dar iti asumi un risc folosindu-l in timpul conducerii masinii. Sistemele integrate de navigatie auto sunt proiectate avand in vedere siguranta conducerii, astfel incat sa nu distraga atentia soferului. Statisticile pentru accidentele rutiere mortale cauzate de folosirea telefonului in timpul mersului sunt incredibil de mari, asa ca de ce sa-ti pui familia in pericol daca ai posibilitatea sa-ti upgradezi masina cu un sistem de navigatie universala cu un pret accesibil?
Aplicatie S160 Android

2. Valoarea adaugata
  Chiar daca ai cumparat modelul standard de masina si apoi l-ai actualizat, atunci cand vei vrea sa o vinzi, astfel echipata va fi mult mai atractiva pentru un potential cumparator. Un smartphone poate fi utilizat pentru doi, trei ani, si apoi va fi inlocuit, in timp ce o masina traieste peste zece ani sau mai mult, mai ales in cazul in care trece pe la mai multi proprietari.

3. Confort
   Indiferent ca ai nevoie de un apel hands-free, sa asculti muzica in timpul mersului, sa te orientezi, nimic nu-i mai convenabil decat sa ai totul afisat pe un ecran in plansa de bord. Nu numai ca ecranul este mare, astfel ca toate informatiile sunt grupate intr-un singur loc si te poti uita la ele mai usor, dar cele mai multe sisteme au comenzi vocale astfel incat doar spui masinii ceea ce doresti.
Aplicatie TV a platformei S160 Android

4. Aspectul modern
  Oi considera tu ca-i ceva superficial, dar sa fim sinceri, in lumea avansata tehnologic de astazi, nu ai prefera o masina cu un ecran touchscreen mare, perfect integrat in tabloul de bord in loc de butoanele de radio tipice? De ce sa nu ai display-ul touchscreen, apelurile hands-free, diagnosticarea avansata chiar daca masina ta este veche? Piata pieselor de schimb este plina de ecrane tactile de infotainment, caracteristici GPS, zeci de dispozitive si aplicatii pentru a te ajuta sa conduci sau sa mentii masina.
Plus, cand te-ai uitat ultima oara la un film pe smartphone? Desigur, niciodata.


  Te-ai uitat la sistemele de navigatie auto de pe piata? Nu sunt toate create la fel, variaza dimensiunea ecranului, design-ul interfetei, seturile de caracteristici si cel mai important variaza pretul intr-un mod salbatic, de la producator la producator. 
 In faza incipienta sistemele de navigatie dedicate au fost o optiune costisitoare rezervata doar automobilelor de lux, dar astazi sunt omniprezente chiar pe automobilele economice, asa ca desi masina mea nu a avut un dispozitiv original instalat din fabrica, am vrut sa-i atasez unul post-vanzare.
  Dar pe care sa-l cumpar? Care sunt avantajele fiecaruia? Care este cel mai aproape de nevoile mele?
Care este cel mai putin costisitor? 
  Unii producatori auto mi-au oferit sisteme cu caracteristici novatoare care costau cat o masina noua, altii aveau doar un smartphone altfel ambalat.  Eu aveam o masina veche si voiam un echipament de infotainment, o solutie de conectivitate cu valoare adaugata pentru a folosi aplicatii globale, dar care sa nu coste mult si care sa se potriveasca acestui model. La un moment dat Vali a zis ca pana ne luam o noua masina poate ar fi bine sa ne cumparam doar un sistem de navigatie portabil. Si cu copii ce facem?
  In final ne-am oprit asupra unei navigatii multimedia S160 Android 4.4.4 de la Edotec si spre bucuria mea am primit si un cadou, o camera marsarier. Dupa doi ani pot spune ca am facut o alegere buna si o sa-ti argumentez.

1. Sistem de navigatie auto
  De obicei optez pentru geolocalizarea vehiculului prin satelit deoarece are avantaje majore: acuratetea semnalului prin satelit; viteza, deoarece comunica in timp real datele geografice; pozitionarea exacta; kilometrajul real; utilizari practice ale geolocalizarii cum ar fi gasirea unui hotel, a unui spital, a unei parcari; ghidul asistat ce-mi indica in mod clar ruta, viteza, astfel incat sa castig timp si prin urmare bani.

Aplicatia de GPS pe sistemul S160 Android


  Pentru cazurile cand vreau sa obtin cea mai buna ruta ocolind blocajele din trafic folosesc aplicatii de tip Waze. Cu totii am fost frustrati la un moment dat pe traseu cand am nimerit intr-un ambuteiaj si am fi dorit sa aflam aceasta cu cinci minute mai devreme pentru a putea ocoli zona. Cu ajutorul lui Waze am un ajutor real de la ceilalti soferi ce-mi impart in timp real date din trafic si informatii de pe drum salvand astfel timp si bani. Sunt alertata cand ma apropii de politie, accidente, ambuteiaje in trafic, plus ca ma pot sincroniza cu prietenii atunci cand plecam impreuna. Este o solutie scalabila, accesibila mai ales pentru navigarea in tuneluri, cand pierzi semnalul GPS si poti rata iesirea subterana fiind lasat "orb".

Waze instalat pe sistemul S160 Android

2. Infotainment
  Avand iesire video pentru monitoare in tetiere si de monitor pe plafon, le-am instalat. Pentru noi ca parinti, dar si pentru copii care stateau in spate si in lipsa de ocupatie se ciondaneau, a fost un fel de mana cereasca. Nu am mai depins de radio ca sa distram micii pasageri.
 Cum noi suntem o familie, posibilitatea dual-zone ne-a permis sa separam capacitatea de divertisment a locurilor din fata de cele din spate, dar si intre ei pasagerii din spate, astfel ca acum fiecare poate asculta melodiile preferate pe Youtube sau sa vizioneze filme la DVDCu monitoarele prinse in tetiere fiecare copil dispune de un ecran personal LCD cu touch capacitiv de control in loc de butoane mecanice si poate sa urmareasca ceea ce vrea.

Entertainment prin platforma S160 Android

  Datorita faptului ca platforma S160 Android de la Edotec are intrare antena TV( DVB-T ), am achizitionat un receptor performant care a dus la receptionarea programelor mai multor canale de televiziune impreuna cu serviciile auxiliare relevante in toate zonele urbane, suburbane sau rurale.
  Acest continut multimedia ne-a schimbat literalmente viata in masina pentru ca ne-am bucurat de televiziune si filme indiferent de locul in care eram. Platforma S160 Android  contine WiFi incorporat, te poti conecta la internet, poti folosi aplicatii de comunicare, email, fax, mobile office, conferinte, poti downloada, poti juca jocuri de retea intr-un mod rapid si stabil.
  Sistemul de infotainment include un radio AM / FM, compatibil MP3 CD player, port USB, slot pentru card SD, intrare AUX si streaming audio Bluetooth, care pot fi controlate cu ajutorul touchscreen, cadranele consola centrala sau butoanele montate pe volan.
  Daca ai copii in masina ultimul lucru pe care trebuie sa-l faci este sa duci telefonul la ureche in timpul sofatului, asa ca Bluetooth-ul imi permite sa ma bucur de conversatii hands-free cu ajutorul telefonului compatibil, astfel incat sa-mi pastrez ochii pe drum si mainile pe volan.
Pana si experienta de radio este alta, sunetul este bogat si receptorul dublu in dimensiuni imi ofera mai multe informatii decat un stereo obisnuit. Pot vedea albumul, logo-urile statiilor de radiodifuziune, melodia, artistul sau un info album.

3. Siguranta
  Atunci cand am primit cadou camera marsarier nu am realizat ca este un instrument valoros, domeniul sau larg de vedere imi oferea mai mult decat oglinda retrovizoare si nu mai trebuia sa intorc capul.
Vedere camera marsarier

  Aceste camere video de marsarier reduc unghiurile moarte si micsoreaza cu pana la 90% riscul de a lovi obstacolele din spatele masinii, sunt mai eficiente decat senzorii de parcare (exista si posibilitatea conectarii acestora) atunci cand vine vorba de a evita impactul cu obiecte sau oameni plasati in spatele masinii.  Astfel poti economisi bani si poti salva vieti. Economisesti bani prin reducerea accidentelor minore pentru ca judecarea distantei dintre masina ta si un obiect aflat in spatele ei este o provocare constanta pentru oricine, plus ca salvezi vieti prin oferirea unei vizibilitati sporite in spatele vehicului. 
De obicei copii si animalele sunt greu de observat din cauza inaltimii lor si astfel poti sa eviti impactul. Am mai constatat si alte beneficii atunci cand am vrut sa cuplez o remorca sau o rulota, plus modul ergonomic si prietenos de a conduce care mi-a permis sa raman cu ochii in fata si cu mainile pe volan.
Senzori de monitorizare presiune
Foto; Edotec
  Se pot conecta senzori de monitorizare presiune in  pneuri astfel ca ai siguranta in rulare, pneurile umflate in mod inadecvat fiind periculoase. Buna mentinere a presiunii din pneuri duce la economii de costuri in rulare si la un consum redus de combustibil. Inainte de a avea acest sistem trebuia sa monitorizeze presiunea din anvelope cu un manometru manual. Aceasta insemna sa ingenunchez la fiecare pneu tinand capacul tijei supapei si sa introduc instrumentul de masurare. Cu aceasta tehnologie vad valoarea presiunii direct pe monitor, plus ca adaug valoare automobilului.
  Datorita faptului ca Fordul meu are computer de bord, acesta platforma S160 Android poate fi conectata cu acesta si pe ecran se afiseaza diverse informatii legate de vehicul, astfel ca pot verifica numarul de kilometri, consumul, volumul uleiului rezidential si altele informatii. Am date reale in timp util despre starea functionala a masinii astfel ca asigur pot asigura siguranta si calitatea sofatului.
 Posibilitatea de a conecta camera video auto cu inregistrare poate fi un avantaj major in caz de coliziune pentru compania de asigurari sau pentru politie.

4. Confort
  Conectorul CAN-BUS pentru integrarea comenzilor de pe volan  si afisare de informatii multimedia pe ecranul FIS din bord este de o reala valoare  pe autostrada.


Conector CAN- BUS pentru integrarea pe volan
Foto: Edotec

  Caracteristicile si eleganta touchscreen-ului il fac usor si distractiv de utilizat. Ecranul are o rezolutie inalta de 1024*600 px, imaginea afisata este clara, este capacitiv multi-touch, cu o sensibilitate excelenta, timp de raspuns mic. Pot vedea toate informatiile de care am nevoie dintr-o singura privire, astfel putand sa fiu atenta la drum. Cel mai mare avantaj al unui sistem cu ecran mare este usurinta de a naviga prin meniuri. Fie ca esti in cautarea unei melodii de pe iPod, un post de radio prin satelit sau o harta, touchscreenul colorat le gaseste usor prin functiile sale intuitive si simple.
Aplicatii platforma S160 Android

  Cel mai bine ma vor intelege familistii si cei care au un buget redus, pentru noi conteaza mai mult spatiul interior si un nivel satisfacator de siguranta si confort. Caracteristicile legate de design, sportivitate  sau tehnice pentru motorizarile de baza nu conteaza prea mult, noua ne trebuie avantaje reale, practice. Ca un client pragmatic ma mai intereseaza si valorile de consum ale masinii, iar acest sistem de navigatie auto ma ajuta sa economisesc combustibil  
   Astfel echipata, masina mea poate strabate drumuri lungi, iar in aceasta iarna ne-am propus sa facem un tur al Pietelor de Craciun din Europa. 
  Chiar daca este zgariata si usor neingrijita datorita copiilor, Fordul nostru contine tot ceea ce avem nevoie in materie de navigare, infotainment, confort si siguranta datorita sistemului de operare Android 4.4.4 cu platforma S160.

   Nu am nevoie de o masina noua! 

Octombrie, luna vigilentei la Edotec


Acest articol a fost scris pentru competitia SuperBlog 2016.

Etichete: , , , , , , , ,